Oldalak

2012. október 10., szerda

Paint Up!

Az elmúlt szombat este került megrendezésre Visualpower Épületfestő Verseny. Tizenkét pályamű indult a megmérettetésen. Az animációk a Műcsarnok 1000 négyzetméteres homlokzatán keltek életre, a Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál kiemelt eseményeként.


Óriási technikai bravúr ezeknek a 2D-s és 3D-s animációknak az elkészítése. Három különálló egységből áll össze a teljes kép (hármas panorámakép), hiszen az épület homlokzata kiemelkedik a teljes épület síkjából. Ebből mi semmit nem vettünk észre. Íme néhány pillanatkép a fantasztikus hangulatú versenyből.










A sok remek pályamű alaposan feladta a leckét a zsűrinek. Végül az alábbi eredmény született:

1. helyezett:
New world coming
Pozsgay Benedek - Budapest

2. helyezett:
Universal planning
Varga Zoltán - Nyíregyháza, Szabó Csaba - Budapest

3. helyezett:
Az elme forradalma
Juhász Péter - Budapest

Számomra is a "New world coming" volt a legjobb. Külön kiemelném a címadó dalt is, gratulálok a szerzőknek! Amíg a zsűri dolgozott, megnézhettük Bordos László Zsolt és alkotótársai által erre az alkalomra készített emberi interakcióval összekapcsolt 3D-s videómapping animációját, valamint betekinthettünk a kulisszatitkokba. Hatalmas élmény volt. Hogy lássátok miről is írok, az alábbi linken megnézhetitek a Bordos Project műsorát:


UPDATE

Találtam egy linket ahol megtekinthető a "New world coming". A hang nem tökéletes, de azért vizuálisan megmutatja mi kellett a győzelemhez ezen a versenyen:


További fotók a versenyről a másik blogomban > Klikk ide

12 megjegyzés:

  1. Valóban fantasztikus volt! Kár hogy a jobboldali térvilágító reflektorok nem lettek lekapcsolva és az épület bal szárnyán két ablak mögött égett bent a lámpa. A hang lehetett volna jobb de elment. Bodrosék "interaktív" előadásában az alapötlet jó, de a videofal rendezői bal oldalon elhelyezve megosztotta a figyelmet. Vagy azt, vagy az épületet nézted, egyszerre a kettő nekem nem sikerült. Ezek az apróságok bosszantóak voltak az egyébként nagyszerű estén. Mellesleg a youtubon nagyon sok ragyogó feltöltés van már az eseményről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen a "mellékes" fények kissé zavaróak voltak, de nem tudom milyen a rendszer - mit lehet (volna) lekapcsolni. Hiszen a turistákra is gondolni kell, akik az emlékművet jöttek megnézni. :)
      Ami engem a legjobban zavart az a tömény dohányfüst. Volt olyan aki tényleg az egyik szálról gyújtott a másikra és hiába kerestem más helyet fotózni a helyzet nem változott. Komolyan aggódni kezdtem mi lesz így az ország egészségével úgy 15-20 év múlva?

      Törlés
  2. Nagyon szép és érdekes! Ha ezt az épület tervezője és építői megérhették volna! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem tátott szájjal néztek volna - úgy mint mi :)

      Törlés
  3. Köszönöm a tudósítást. Fantasztikus lehetett az élmény és tőled meg eredeti a gondolat, hogy fotókat készítettél az eseményről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Endre, örülök ha tetszett. Javaslom nézd meg a linkeket, úgy az igazi.

      Törlés
  4. Megnéztem pár videót az eseményről. Tényleg roppant látványos dolog, ilyent én még sosem láttam. Jó figyelemfelkeltő a bejegyzésed szép képekkel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem. Csak véletlenül hallottam meg a hírt az eseményről. Továbbá ott hallottam, hogy ez már a harmadik verseny volt. Jövőre jobban figyelek! Hova tudnak még vajon fejlődni?

      Törlés
  5. Very special pictures Miklós


    greetings, Joop

    VálaszTörlés
  6. Mindig félek, amikor modern művészeti eszközökkel kíséreleteznek egy épületen. Most megnyugodtam a műveket látva. A Műcsarnok önmagában is egy nagyszerű építészeti, és művészi alkotás. A győztes pályamű nagyon jól kihasználta ennek a klasszikus építménynek a lehetőségeit, és jókor, jő helyeken mutatta meg a építmény legszebb, és legszínvonalasabb részleteit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remek állapotban van az épület, mindig megcsodálom amikor elhaladok mellette. Különösen nyári napfényes napokon mutatja meg igazán pompás színeit. Én annyira nem aggódtam miatta, hiszen csak ideiglenes fény és a fantázia játékot láthattunk, maradandó átalakítás nélkül.

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.